4 Eylül 2009 Cuma

SÜT MAFYASINA 1 KG KINA LÜTFEN

evet, tam 4 haftalıkkenki skorumuzu yazıyorum: 4.570 gr ve 55cm
doğum kilosu: 3.940 boyu: 50cm idi.
doktorumuz rutin mama takviyesi vermemekle beraber, doymuyor olabilir, sen de kafaya taktığın için sütün azalmış olabilir, daha çok alabilecekken, daha az kilo almış olabilir dedi. kilo alışı normal ama normalin alt sınırıdaymış tam tahmin ettiğim gibi...ağlamaların nedeni açlık olabilirmiş. nitekim mama takviyesini sıklaştırınca ağlamalar sanki daha azaldı. ne yapayım benim mandıra 35 inde ancak bu kadar süt verebiliyormuş.
süt mafyasına kına dağıtacağım. başta kayınvalideme. ilk aklıma o soktu sütün yetmiyor fikrini. bu fikir insanın beynine girmeye görsün zaten, düşüncesi bile yetiyor. lohusa insana en söylenmeyecek şeyi dann diye yüzüne söyleyen ve sütünün kaçmasına neden olan tüm insanları Allah bildiği gibi yapsın...kına yakın işte, yetmiyormuş sütüm, mama da vereceğiz, rahatladınız mı şimdi, şahsen ben rahatladım...mutlu olun, az geliyormuş süt, açlıktan ağlıyormuş çocuk, doğru tahmin etmişsiniz. zaten artsın diye geberdiğim sütüm de sayenizde azalıyormuş, negatif enerjiniz ve olumsuzluğunuz sayesinde hayatımı kararttınız ne kadar teşekkür etsem az...
doktora sütün rengi beyaz mı olmalı sarı mı, göğsün ucundan akmalı mı, göğüsler yumuşakken süt yok mudur türünden bayıcı sorular sordum. hepsini, sen bunları düşünme, rahat ol diye püskürttü. hatta beyaz mı sarı mı olayını o söyledi, sen şimdi bunu da sorarsın, komşundan duymuşsundur falan dedi...
sen hiçbirşey düşünme, rahat ol, bunları kafana takma, sütün çocuğuna yetecek dedi. ama benim gibi mükemmeliyetçi insan nasıl yapsın bunu? kaliteli anne olacağım, çocuğumu katıksız anne sütüyle besleyeceğim ya, kendimi öyle kasmışım.
ama şimdi saldım, dünden beri de rahatladım. açsa aç, çaresi var, mama takviye ederim. dünyanın sonu değil. bu sayede ben de rahat olurum. bugün emzirdim emzirdim, biberona da mama hazırladım, ısıtıcıya koydum, bıraktım anneme. büyük kızımı aldım, atladım arabaya alsancağa gittim büyük kızımla. annem ben çıktıktan yarım saat sonra mama içirmiş. 60cc içmiş. sonra uyumuş. demek açtı günlerce bu kuzu. inat etmeyip gündüzleri de mama verseydim bu kadar bağırmayacaktı. yine çok gazı var. bu da gerçek, dün doktor da söyledi, tek derdi açlık da değil ama, sorunun bir kısmı buymuş...
tunanın annesi hülyaya: doktorumuz hasan bey bizim. büyük kızımı onunla büyüttük. arada yanındaki lerzan hanıma da götürüyorum son yıllarda. ama hasan beyden 7 yıldır çok memnunum. pek çok arkadaşım ilgisizliğinden şikayetçi, ama biz büyük problem yaşamadık. aradığımızda genelde ulaştık. hatta ciddi problemlerde üniversite bağlantısı olması çok işimize yaradı. teşhislerine ve tedavi yöntemlerine çok güvenirim. asla gereksiz ilaç vermez. riske de girmez. geçen yıl kaç kere hastalandı, antibiyotik vermedi, viral diyerek...prof olduğu için böyle mesela tolga bey gibi yeni annelere fazla pış pış yapamıyor ama güvenilirlik konusunda tek geçerim...
neyse bugün, alsancakta dolandık danacığımla, bu büyüdü dana oldu artık, diğeri kuzu olsun. ona okul ayakkabısı aldık. kardeşine mothercareden sling aldık. almasam şişecektim, indirime de girmiş. bakalım bizim kuzu içinde oturmayı sevecek mi. doktor sabah akşam 15 dakika bahçeye çıkabilirsiniz dedi. bari bununla dolanır gelirim diye düşünüyorum. premaxx diye bir marka. 90 tl saydım kendisine, içime oturdu. bizim kuzu da bunun içine oturur inşallah...
evi arayıp da asayiş berkamal lafını duyunca, kızımla reyhanda pasta, çay keyfi yaptık. aman ne iyi geldi ruhuma ne iyi geldi.
eyyy lohusa cinleri, defolun gidin artık bizim evden anladınız mı, defolun, ittirin gidin hatta...bundan sonra da uğramayın ne bana ne de kimseye...
en sevdiğim ay geldi, eylül geldi...bundan sonra büyük kuzum okula başlayacak. küçük kuzum her geçen gün büyüyecek, bundan sonra güzel günler kapıda...
o kadar çok inanmak istiyorum ki bu yazdıklarıma....
zira dün akşam 2ye kadar uyumadı kuzu. mızık mızık mızık yaptı. üstelik meme + mama içmişti. mesela bu durumda biliyormu ki artık, gazı var ya da uykuya dalamıyor. derdi açlık değil...
gaz için de nurse harveys başladık. colinox bi halta yaramadı. hoş hasan bey bu şurupların sancı veya koliğe değil, gaz varsa dışarı atmaya yaradığını söylüyor. sancıya bi halt fayda etmiyor, içini çeke çeke ağlıyor yavru...
işte böyle, bakalım her gün ayrı bir bilinmezlik, her sabah acaba bugün nasıl geçecek diye uyanıyorum...
40' ından sonra bir düzen kurmaya başlarız umarım...

12 yorum:

Ozguranne dedi ki...

Bence sen rahatladin ya, o sutler gurull gurul akacak simdi. Oh gitsin o cinler. Gitsinler.... gittilar mi, gittiler bile.

O mandira gunleri geri gelecek hissediyorum. sakin merak etme. emzir de emzir. hem daha az aglayacak. daha guzel olacak her sey...

iki kizini da alip geziceksin alsancaklarda ah ah:)

yeliz dedi ki...

oh be çekmişsindir:) aslında kuzucuk maşallah iyi skor yapmış gibi ama doktorun daha iyi bilir.
süt mafyası... lohusa cinleri... şu blog alemi ne terimler kazandırdı ya insanın gülesi geliyor.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

günebakancım
hasan bey bana da biraz ilgisiz geliyor.acil durumlarda hemen dönüyor falan ama rutin muayenelerde "bitse de gitsek" havasında. ama bilgisine şüphem yok. aslında fena kilo almamış ama hasan beyin dediği doğrudur muhtemelen.
bu arada bana emailini verirsen biz izmirli blogcuların eylül sonu ya da ekim başı gibi -umarım- yapacağımız toplantıya dair bir şeyler atarım sana.. tabi gelebilirsen :))

Adsız dedi ki...

Rahatlamışsın biraz. Çookk sevindim. Çok daha rahatlayacağın günler de çok yakın. MAşallahhh.
Daha önce de yazmıştım ya sana, ben yurt dışında doğum yaptım. Oradaki doktor ilk önce emebildiği kadar memeden emsin, ondan sonra baktın doymuyor 10-15 cc mama içsin demişti. Ben hep bu ruine uydum. tabi etrafımda felaket tellalları yoktu. Emzirdim, süt sağdım, mama verdim. Bazen bütün gün elimde manüel süt pompası ile dolaşıyordum. Resmen kas yapmıştım.
Sonra evimize döndük, 26 günlükken. Ondan sonra birkaç hafta daha aynı şekilde devam ettik. Ne zaman doktor kilo alması normal, mamayı kes dedi o zaman kestim. Oğlum 2,5 kilo doğmuştu. Resmen ilk 2 ay biberon aldı. Benim için önemli olan emmesi değildi, alabildiği kadar anne sütü almasıydı. O yüzden de verdiğim takviye mamaları hiç kafama takmadım. Etrafımdaki herkes bu çocuk emmeyi bırakır, biberona alıştırdın dedi, oğlum 18 aylıkken zorla memey bıraktırdık, emzik ise 4. aydan sonra hiç emmedi.
Her bebek farklı tabi ama olumsuzlukları takma kafana. Sağlıklı bir bebek, güzel güzel de gelişecek.
Sevgiler,
Aslıhan

gunebakan dedi ki...

ozgurcum insallah canim.
ben de ay sutum 5. haftadan sonra bir artti sormayin diye yazarim...

gunebakan dedi ki...

yelizim
aslinda fena kilo almamis ama ne bileyim, obur biraz bizimki. 1.5 kg alacakken 1 kg almistir belki dedi ya doktor, ona taktim.
bakalim sonrasi nasil olacak.

gunebakan dedi ki...

hulyacim gelemem herhalde ama atarim sana mailimi canikom...
yine de gunler ne gosterir bilinmez ama di mi, bakarsin hersey super gider, gelirim...
aah ah insallah...

gunebakan dedi ki...

aslihan
nasil moral oldu yazdiklarin anlatamam. ben yazdigim gibi, mama takviye ediyorum, yeterli sut uretemiyorum, kotu anneyim, yetersiz anneyim psikolojisinde oldugum icin, bunlari okumak cok iyi geliyor...
insallah mamayi tamamen birakiriz kisa zamanda...

Ozguranne dedi ki...

Delisin sen. Ne kadar iyi bi annesin. Ornek aliyoruz seni biz... Ikinci olur mu nasil olur diyince aklimiza geliyorsun simdilerde hem:)

kuzunun annesi dedi ki...

Ben seninde İzmirli bir anne oldugunu bilmiyordum , sasırdım şimdi. Keske gelebilsen toplantıya ne güzel olur . Bence kuzunun kilo alımında problem yok ayrıca , hem bebek hem diğeri , kolay degil . Olacak baslangıcta zorluklar üzülme . Sen gelemezsen biz geliriz sana ziyarete ayrıca :) Sevgiler

asmira dedi ki...

yiyebildiğin kadar bulgur pilavı ye,sonuç senişok edecek:)ciddiyim.ben de bağlantı kuramamıştım en başta ama çok işe yarıyor.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

bak geçen gün bir uzman çıktı tvye bırbır anlattı.
öyle rengşne yağına bakıp da süt yaramıyo denemezmiş. daha bebek içerdeyken anne sütü kendini doğacak bebeğe göre revize eder, dizayn eder ve çıkarmış. her anne kendi bebeğine göre oluşturuyo yani sütü. örnek vereyim hatta.benim sütüm doğumdan itibaren çok sarı ve yağlıydı. tuna da anne karnında 34.haftadan sonra gelşmedi ve 2600 gr doğdu ve süte çok ihtiyacı vardı.
sütümün normal kıvama geçip yağının azlması tam da tunanın normal bebek kilosuna eriştiği 50.günlere falan denk gelir. demem o ki bebeğin ihtiyacı kadarını ve o kıvamdakini üretir memecikler. sen sadece dengeli beslen ve dinlen ki sütünü bileşeni iyi olsun.
buluşmamız 3 ekimde olacak gibi. gelirsen çok seviniriz. minişe de iyi gelir bence temiz hava.